HIRDETÉS

Megszüntették román tulajdonosai a nagyváradi Reggeli Újság hetilapot

Krónika 2018. február 26., 17:15 utolsó módosítás: 2018. február 26., 21:35
HIRDETÉS

Egyetlen magyar nyelvű napilapja maradt Bihar megyének, miután két hónappal a hetilappá való áttérése után megszűnt a nagyváradi Reggeli Újság, a lap a kiadó által felhalmozott adósságok miatt nem jelenhet meg többé.

Az üres szerkesztőség Fotó: Reggeliujsag.ro

Az először 14 évvel ezelőtt, 2004. március 8-án napvilágot látott Reggeli Újság Bihar megye második magyar nyelvű napilapja volt a Bihari Napló mellett,

kiadását pedig – a hazai magyar sajtóban egyedülálló módon – egy román üzletember-testvérpár, Ioan és Viorel Micula, a European Drinks és Foods vállalat tulajdonosai látták el az Euro Media Kiadói és Sajtóház Rt. révén.

HIRDETÉS

A lap szerkesztőgárdája közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy tőlük is független és „előttük is homályos okok miatt"  nem jelenik meg az újság a továbbiakban. „A lap tulajdonosai ugyanis elmulasztották a törvényeknek megfelelően biztosítani az újság megjelenését, nem fizetve ki például a nyomdai költségeket, mely végül azt a helyzetet idézte elő, hogy a nyomda megtagadta a Reggeli Újság kinyomtatását" – írják a közleményben.

A szerkesztőség tagjai közölték, ők ugyanolyan becsapott áldozatai ennek a „szégyenteljes helyzetnek”, mint az előfizetők, akik bizalommal voltak irányukban és előfizettek a lapra, vagy megvásárolták azt a bódékban.

Közleményükben az újságírók arra is felhívják a lapra előfizetők figyelmét, hogy az előfizetés ellenértékét a fogyasztóvédelmi hivatalnál tett panasz nyomán igényelhetik vissza. „Köszönjük, hogy 15 éven át hűséges olvasóink voltak és biztatásukkal, bátorításukkal sokszor tartották a lelket és a szakmai öntudatot bennünk" – zárul a kommüniké.

Mint arról beszámoltunk, a Reggeli Újság december végén vált napilapból hetilappá. A nemrég tulajdonost váltott Bihari Naplót több magyarországi és romániai kiadványal és az Erdon.ro hírportállal együtt tavaly augusztusban adta el az addigi tulajdonos, az osztrák Russmedia-csoport a Media Development Management Kft.-nek, mely az ausztriai CPS Investment Services AG leányvállalata.

Ön szerint ez:
Jó hír
Rossz hír
HIRDETÉS
0 HOZZÁSZÓLÁS
HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS