HIRDETÉS

Elrajtolt a sajtóper: tetemes erkölcsi kártérítést követel Váta Lóránd a Transindextől

Krónika 2018. május 22., 18:10
HIRDETÉS

Elkezdődött a Váta Lóránd kontra Transindex sajtóper: a kolozsvári színművész 50 ezer euró kártérítést kér, miután a portál szexuális zaklatóként állította be.

Váta Lóránd 50 ezer eurós kártérítést kér (archív felvétel) Fotó: Facebook/Váta Lóránd

Lezajlott az első tárgyalás abban a sajtóperben, amelyet Váta Lóránd, a Kolozsvári Állami Magyar Színház színművésze által a Transindex portál kiadója és volt főszerkesztője ellen benyújtott kereset nyomán indítottak. Váta becsületsértés és rágalmazás miatt, a Transindexen tavaly októberben megjelent két cikk nyomán perelte be a portált kiadó Média Index Egyesületet, a csíkszeredai Média Net Kft.-t, illetve Kulcsár Árpád volt főszerkesztőt, aki az eset következtében mondott le tisztségéről. A színművész 50 ezer euró erkölcsi kártérítést követel – írja a Maszol.ro portál.

Az első tárgyalást hétfőn tartották a Kolozs megyei törvényszéken, ezen Váta Lóránd és Kulcsár Árpád is ismertette álláspontját, június 25-én pedig a tanúk meghallgatása következik. Váta kedden a Maszolnak azt nyilatkozta:

HIRDETÉS

már a két cikk tavalyi megjelenése után eldöntötte, hogy pert indít a Transindex ellen, ez nem is volt kérdés a színész számára, aki december 12-én nyújtotta be keresetét a törvényszéken.

A portál megkereste Kulcsárt is, aki ügyvéde tanácsára nem kívánt nyilatkozni az ügyben.

A Transindexen az akkoriban világszerte és Magyarországon is egyre nagyobb hullámokat keltő #MeToo mozgalom hevében jelent meg a két cikk, amelyekben szexuális zaklatóként állították be Váta Lórándot úgy, hogy neki nem adtak lehetőséget a megszólalásra ugyanabban a formában. Váta már akkor cáfolta a cikk alá írt Facebook-hozzászólásban az ellene felhozott vádakat, amelyeket rágalomnak, személye nyilvános lejáratásának, magánélete kiteregetésének és a nyilvánosság előtti meghurcolásnak tartott, és közölte, hogy jogi lépéseket fog tenni.

A két írás körül egyébként több furcsaság is felmerült: az első cikk megjelenése után nem sokkal néhány órára eltűnt a portál címoldaláról, a másodiknál pedig először nem szerepelt szerző, majd „szerk.”-ként írták alá. Az ügy komoly indulatokat kavart a közösségi médiában és a Transindex kommentfelületén, végül Kulcsár Árpád – aki az első cikket jegyezte – novemberben lemondott főszerkesztői tisztségéről. Írásában Kulcsár elismerte, hogy több hibát is elkövettek, ugyanakkor továbbra is kitartott amellett, hogy az erdélyi magyar médiában „tabukat kell döntögetni”. Kulcsár az eset óta szerkesztőként dolgozik a Transindexnél.

Ön szerint ez:
Jó hír
Rossz hír
HIRDETÉS
0 HOZZÁSZÓLÁS
HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS