
Mézesmadzag. Teodorovici még kivár az emeléssel
Vélhetően csak január elsejétől nő a minimálbér – nyilatkozta pénteken Eugen Teodorovici pénzügyminiszter.
2018. november 23., 19:502018. november 23., 19:50
2018. november 23., 22:512018. november 23., 22:51
A tárcavezető újságírói kérdésre válaszolva azt mondta, lezajlottak az egyeztetések a szakszervezetek és a munkáltatói szövetségek képviselőivel, de még szükség van „néhány véleményezésre” ahhoz, hogy elfogadhassa a kormány a minimálbér emeléséről szóló határozattervezetet, így az valószínűleg csak január 1-jétől lép majd érvénybe – írja az Agerpres.
„Elvi szinten is úgy korrekt, hogy játék közben a lehető legcsekélyebb mértékben változzanak a szabályok. Tiszteletben kell tartanunk a kiszámíthatóság elvét, világossá kell tennünk az üzleti szféra számára, hogy komoly partnerek vagyunk, akik támogatják a gazdaság eme szegmensét” – érvelt az újságíróknak a pénzügyminiszter.
A kormány november 9-i ülésén elfogadta a differenciált minimálbér bevezetését lehetővé tevő sürgősségi kormányrendeletet. A tervek szerint a középfokú végzettséggel, illetve kevesebb mint 15 év szolgálati idővel rendelkezők esetében 2080 lejre, a felsőfokú végzettséggel és több mint 15 év szolgálati idővel rendelkezők esetében pedig 2350 lejre nő majd a kötelező legkisebb munkabér.
Nemet mondott a bányászati tevékenységre a Szeben megyei Resinár község lakossága: a vasárnap megrendezett népszavazáson urnákhoz járulók 98,43 százalékos arányban utasították el a bányanyitást.
Perrel fenyegetőzik Kereskényi Gábor, Szatmárnémeti RMDSZ-es polgármestere, miután olyan információk láttak napvilágot, hogy jogosulatlanul vett igénybe rendőri kíséretet.
„Ha elcsúszunk öt percet, az egész napunk rossz” – mondja Kovács Katalin, miközben a konyhán aznap 3600 gombóc készül.
Az RMDSZ soha nem támadta az AUR-t és a román embereket. Mi akkor reagálunk, amikor a magyarellenesek belénk állnak – jelentette ki Csoma Botond, az RMDSZ képviselőházi frakcióvezetője a Facebook-oldalán vasárnap este közzétett videós posztban.
Jóval fagypont alatti hőmérséklet volt vasárnap reggel Székelyföld több településén, a legalacsonyabb hőmérsékletet – mínusz 10,5 fokot – Csíkszeredában mérték.
Az épülő kolozsvári gyermekkórház körülbelül 200 millió eurós támogatást kap az egészségügyi minisztériumtól; a pénzt jövő év elején fogják elkülöníteni.
Vasárnap reggel megkezdődött a helyi konzultatív népszavazás a Szeben megyei Resinár községben arról, engedélyezzenek-e bármilyen bányászati tevékenységet a település közigazgatási területén.
Mintegy 250 évvel a felállítása és majdnem 90 évvel az eltávolítása után térhet vissza Máramarossziget főterére a pestisjárványok elleni isteni oltalomért emelt barokk Szűz Mária-szobor.
Nem ár-összehasonlításra, statisztikán alapuló elemzésre készültünk, inkább maguktól az érintettektől – a vásárlóktól – kérdeztük, hogy érdemes-e a szomszédban beszerző körútra indulni. Na és persze jövedelmekről és árképzésről is szó esik…
Havonta legfeljebb 600 lej állami támogatást kaphatnának kolozsvári albérletük kifizetéséhez azok a 18 és 29 év közötti munkavállalók, akiknek nettó havi fizetése nem haladja meg a 4000 lejt.
szóljon hozzá!