HIRDETÉS

Bár a Krónikának még tagadta, Hajdú Áron bevásárolta magát a Transindexbe

Gyergyai Csaba , Rostás Szabolcs 2018. május 03., 15:36 utolsó módosítás: 2018. május 03., 15:51
HIRDETÉS

Hajdú Áron, a csíkszeredai Bookart Kiadó igazgatója lett a Transindex hírportál többségi tulajdonosa. Az üzletkötés tényét a székelyföldi üzletember két héttel ezelőtt a Krónika érdeklődésére még letagadta, most viszont az Átlátszó Erdélynek megerősítette.

Hajdú Áron, a csíkszeredai Bookart tulajdonosa jó gazdasági befektetésként tekint az online médiára Fotó: Gecse Noémi

Az oknyomozó portál csütörtökön közzétett cikkében számol be az erdélyi magyar médiaberkekben több hete közszájon forgó információról, miszerint Hajdú Áron lett a Transindex mögött álló Media Net Kft. új többségi tulajdonosa.

Az Átlátszó Erdély által ismertetett cégbírósági adatok szerint a csíki üzletember tavaly októberben vásárolta fel a hargitai megyeszékhelyen bejegyzett cég 66,6 százalékos üzletrészét.

HIRDETÉS

A Transindex.ro domaint birtokló Media Net Kft. további tulajdonosa Kelemen Attila Ármin (egyben kiadóigazgató) 30 százalékos tulajdonrésszel, a fennmaradó rész pedig a portál volt főszerkesztőjének, Balázsi-Pál Elődnek a tulajdonában van. Egyébként ugyanennek a társaságnak 2015 novemberéig még Kelemen Hunor, az RMDSZ szövetségi elnöke volt a többségi tulajdonosa. Mindazonáltal impresszuma szerint a portál kiadója a Média Index Egyesület.

Hajdú Áron az Átlátszó Erdély megkeresésére elmondta, nem részvényeket, hanem üzletrészt vásárolt, mégpedig Kelemen Attila Ármin felajánlására, amire azért mondott igent, mert jó gazdasági befektetésnek gondolja. Az üzletember szerint a tranzakció a portál arculatát, szerkezetét, működését és szervezését semmilyen módon nem befolyásolja. „Nem akarok beleszólni sem a napi munkába, sem a személyzeti politikába. Gondolom, ez látszik a portál működésén” – tette hozzá Hajdú.

A Bookart könyvkiadón kívül Csíkszeredában nyomdát és rádiócsatornát működtető üzletember mostani nyilatkozata különösen érdekes annak fényében, hogy a Krónikának két héttel ezelőtt még tagadta a tranzakció tényét.

Lapunk április 17-én rákérdezett Hajdúnál, igazak-e az értesüléseink, miszerint ő lett a Transindex tulajdonosa. Telefonbeszélgetésünk során az üzletember cáfolta, hogy megvásárolta volna a portált, azt állítva, „még tervben sincs” az üzlet, ő mindössze egy könyvkiadót működtet, amely megpróbál talpon maradni a piacon. A Transindex alapítása szerint az első, olvasottsága alapján a harmadik hírportál az erdélyi magyar sajtópalettán a Székelyhon és a Maszol után.

Különben a 2004-ben alapított csíkszeredai Bookart korábban arról lett nevezetes, hogy egy 2005-ben kötött megállapodás alapján a könyvkiadó 90 ezer lejes szerzői jogdíjat fizetett Markó Béla akkori RMDSZ-elnöknek. Az összeg meghaladta azt a keresetet, amelyet Markó miniszterelnök-helyettesként és RMDSZ-elnökként a teljes 2005-ös évben elkönyvelhetett. A szerződés Markó gyermek- és ifjúsági verseinek öt évre szóló kiadási jogáról és a kiadott címek további öt évi forgalmazási jogáról szólt. A dokumentum értelmében a Bookart jogtulajdonába kerül minden ez idő alatt keletkezett Markó Béla-mű is. A Bookart honlapján fellelhető összesítés szerint a kiadó 2007 és 2017 között 12 darab, Markó Béla által írt könyvet jelentetett meg.

Ön szerint ez:
Jó hír
Rossz hír
HIRDETÉS
0 HOZZÁSZÓLÁS
HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS