Krónika Online
2016. július 28., csütörtök; Ma Szabolcs napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal

Tőkés nemzeti összefogást sürget az autonómiáért

Krónika | 2016.02.12. [18:24] | Utolsó módosítás: 2016.02.12. [19:11]

Tőkés László, a Kárpát-medencei Magyar Autonómia Tanács (KMAT) elnöke szerint a külhoni magyarság önrendelkezése az, amelyen a nemzetpolitika nyugodhat, és ebben a kérdésben elengedhetetlen a nemzeti összefogás.

tl765_bTőkés László (archív felvétel)

Az európai parlamenti képviselő a KMAT pénteki budapesti ülésének szünetében tartott sajtótájékoztatón elmondta: jó hangulatú ülésen tárgyaltak, amelyet Szilágyi Péter helyettes államtitkár nyitott meg, és jelen volt az autonómiaügyek koordinátoraként Szili Katalin miniszterelnöki megbízott is.

A politikus – aki részt vett a magyar kormánypártok lillafüredi kihelyezett frakcióülésén – Orbán Viktor kormányfőt idézte, miszerint eljött ideje az improduktív belső konfliktusok lezárásának. „Ez különösen fontos az autonómia ügyében" – mutatott rá Tőkés László, kiemelve: felül kell emelkedni a pártpolitikán.

A KMAT elnöke szerint a külhoni magyarság önrendelkezése az a politikai intézmény és érték, amely a nemzeti felemelkedés célját szolgálja, és amelyen nyugodhat a nemzetpolitika, és ebben elengedhetetlen a nemzeti összefogás. Hozzátette: folytatni kívánják a magyar önrendelkezés ügyében megkezdett munkát.

Izsák Balázs, a Székely Nemzeti Tanács elnöke a közelgő székely szabadság napjára hívta fel a figyelmet. „Ez a március 10-e arról is szól, hogy Romániában érvényesül-e a gyülekezési jog" – mutatott rá. Jelezte: megpróbálnak fellépni a tervezett közigazgatási átalakítás ellen, amely még mindig „Damoklész kardjaként lebeg a fejük felett", és szeretnék kinyilvánítani a közösség akaratát Székelyföld autonómiájára. Egyértelmű, ezt otthon kell kiharcolni, és ránk olyan mértékben figyelnek, amekkora súllyal megjelenünk" – mutatott rá az SZNT elnöke, hozzátéve: bíznak abban, hogy be tudják bizonyítani, nem lankad az autonómiamozgalom.

Brenzovics László, a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség elnöke arról beszélt, hogy a kárpátaljai magyar van a legnehezebb helyzetben a külhoni magyar közösségek közül. „Ebben a nehéz helyzetben is meg kell tartani az ottani magyarságot" – hangsúlyozta, hozzátéve: Ukrajnában az autonómiatörekvések szempontjából különösen nehéz a helyzet, az ukrán elit rendkívül érzékenyen viszonyul minden ilyen elképzeléshez. Kitért az ottani magyarság választási sikereire, és reményét fejezte ki, hogy a decentralizáció során olyan közigazgatási egységet lehet létrehozni, amely segíti a magyarság törekvéseit.

Csóti György, a Kisebbségi Jogvédő Intézet (KJI) igazgatója szerint a teljes körű autonómia megvalósításáért kell harcolni. Szerinte azonban ahhoz, hogy amikor ez megvalósul, még éljenek az adott külhoni területeken magyarok, tűzoltómunkára van szükség. Kitért az intézet tevékenységére, a jogsegélyszolgálatukra, és azt mondta: sokféle együttműködési lehetőség van a KMAT és a KJI között. Egyik ilyen lehetőségként vetette fel a kisebbségi monitoring rendszer – amelyet legutóbbi, tusnádfürdői ülésén hagyott jóvá a KMAT – területén való együttműködést.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
39.
László S
2016.02.18., csütörtök [20:29]
Imádság a Lélek tisztaságáért :
" Kereszt alatt : Uram én jó akartam lenni , de imádkozva rosszat tettem,,,Uram a szemem jobbra nézett , de akaratlan balra mentem...Sirást indultam vigasztalni , de jaj , a szám szitokra állott , a karom ölelésre lendült , de csattanva az arcba vágott...Uram : én mindig rosszat tettem , valahányszor csak jót akartam...Uram : ha gyémánt vagyok ,csiszolatlan miért maradtam..." Ámen !
38.
László S
2016.02.17., szerda [23:13]
"Az álarc lassan lehull és kezdödhet a komédia"... Leforditva,ma Orbán Viktor magyar kormányfö és Putyin orosz kormányfövel megpecsételte a szoros kapsolatok és együttmüködést Magyarország és Oroszország között...Ez tiszta beszéd,nem mellébeszélés !...De hová is tehetnénk Tökés László,erdélyi magyarságért vivott "hösies küzdelmében"a nemzeti összefogást"amiért szót emel ?! Judáspénz vagy az erdélyi magyarság h´lapénzért való eladását ?
37.
László S
2016.02.15., hétfő [16:48]
Madách Imre . Az ember tragédiájában igy szól "...igen kész a nagy mü...márcsak a csavarokat kell kiserélni néha..." A sorai most közelebb hoztak az Ön gondolatmenetéhez...Javasolom a 3szék honlapján kukintson bele Vóna Gábor Digi24 TV hireibe, - tanulságos,és emellett a hazánkfiai hozzászólásaiba is. Reménykeltö,hogy az erdélyi magyarság és a székely nemzetiségüek lassan ráébrednek a Nagy magyar testvéreink szélhámosságaira...Ezennel lezárom az Önnel való további komentálást és a legjobbakat továbbra is, - ¨dvözlettel.
36.
backspace
2016.02.15., hétfő [03:24]
A csilivili kirakattal letakart szélsõséges , nációt , rációt , mértéket , arányt nem ismerõ mohóság a kiábrándulás és majd azután a radikalizálódás oka. A politikusok szavaztatnak , majd esküt tesznek a Profitnak , hogy annak érdekeit maradéktalanul képviselik a szavazókkal szemben. Elég hülye játék ez , mert egyre több a vesztese. Mi lehet ebbõl? Jön egy másik politikus , megveri a nagydobot , a vesztesek lelkében fellobban a nacionalizmus lángja. A barmok pedig ujjal kezdenek mutogatni arra, üldözik , megpróbálják a föld alá nyomni , de elõbb-utóbb csak az lesz a vége , hogy : Fussunk , mert ég a ház és kezdenek ropogni a fegyverek. Pedig csak a Profit dögkeselyüinek karmain kellett volna lazítani. A kutyát se érdekelné , hogy milyen estimesét kerítettek volna melléje.
35.
László S
2016.02.15., hétfő [00:58]
Párhuzamban vagyunk és másról beszélünk,elbeszélünk egymás mellett.Ön már a karám egyik oszlopos tagja,söt szögesdróttal elkeritve,mert veszélyes másokra...Amit ir sajnálatomat fejezem ki,és sajnos a Krónika online gátolja,hogy felkerüljön a Fecbook világhálóra bemutatásra és mások elijesztésre valahol a messzi vagy közeli universumban...Csendes jó éjszakát!
34.
backspace
2016.02.15., hétfő [00:29]
Ezt is tudjuk, így szokták beállítani. Ismerõs ez az állatiság is valahonnan. A vegyipari kombinát nem veszélyes . A fanyüvõ óriások jelenléte pedig nemzetbiztonsági kérdés. A törpe-erõmüvek szebbé jobbá teszik a környezetet. Egy rakás itthonnmaradt öreg sem jelent terhet senkinek. Mert a döntéshozók közül senkit nem is érdekel. A nagy rakás szintetikus sz..r amit a gyógyszermaffia nyelet el velünk miközben rongyosra pofozza az egészségügyet kifejezetten boldoggá tesz. Lenne még. Persze , boldog az anyuka , apuka ha skyp-on válthatnak egy-két szót a gyerekekkel, esténként , csak hogy feleleljek a szájamba rágott kérdésére. Kezdõdik a kampány. Versenyeznek abban , hogy ki a jobb illúziók sürgetésében . Ha mégsem jön össze , akkor az agymosottak a hibásak , mert a valóságról leszakadt politikus fényesre sikálta a jövõt , de ezek az agymosottak, akik abba ragadtak bele , hogy kétszerkettõ négy , képtelenek felemelkedni a magasztos hazugsághoz.
33.
László S
2016.02.14., vasárnap [23:41]
Tisztelt úram vagy hölgyem, - tegye fel magának a kérdést és válaszoljon rá "miért keresi boldogságát a romániai állampolgár valahol a szabd világban ? " Jó lenne felébredni az agymosás okozta merevségból és elvakultságból.Ilyenek,mint Ön & company továbbra veszélyt hoznak az erdélyi magyarokra és a székely nemzetségre...De már készül az új Vasfüggöny Nyugat és Kelet között és mint az állatokat beterelik a karámba.
32.
backspace
2016.02.14., vasárnap [19:37]
A politika lényege a jólét a szabadság bla bla ez a kirakat , igen tudjuk. A háttérben pedig elhallgatott fegyver-export , felelõtlen ipari környezetszennyezés , rombolás , csakis profitorientáltan, körmönfontan marketingelve, drog-ellenes harc , egy rakás szabadon áramló szemét. Jó lenne alábbhagyni a hazugságokkal, a kirakat fényezésével.
31.
László S
2016.02.14., vasárnap [15:37]
Engedelmével sorait kibövitve : a politika lényege a jólét ,a szabadság és emberijogok joggyakorlatának összesége a nyitott demokratikus folyamatokban amelyel a politikum társadalom átalakitásában minden állampolgár javára cselekszik. Mindezt az ország alaptörvénye,az Alkotmány biztositása az ország területénélö minden egyes állampolgár esetében...A nacionalizmus szélsöségei minden idökben elméyliti a konfliktusokat és akadályozza a demokratikus folyamat célérdekeit...Tökés László a nemzeti összefogást az egyházi összefogásban értelmezi,amiröl már régebben is beszélt és nem a politikai átrendezésekben...A fögond,hogy a magyar-székely politikum politikai felkészültsége túlhaladja a feladatot vállalt érdekszférában és céljaiban széthúzza a választójoggal rendelkezök alig 6-7%-os jogaival rendelkezök szavazási résztvételét...Mindezt hordja a közöny,a kiábrándulás tüneteit...Úgyanezek az anyaországi választások eredményeiben is visszajelzik az alig 50%-os résztvételt...
30.
Csillés
2016.02.14., vasárnap [14:01]
Nem.
29.
ILLÉS
2016.02.14., vasárnap [14:00]
Valami szovjet mesét olvastál te okostojás.
28.
Csillés
2016.02.14., vasárnap [13:40]
Forradalommal volt elfoglalva? Ez az utóbbi 26 év legviccesebb mondása. A szovjet irányítású forradalom volt Tőkéssel elfoglalva, nem Tőkés a forradalommal.
Tőkés csak vitatkozott az egyházával, mint most az UDMR-vel. Most sem forradalmár, akkor sem volt forradalmár.
27.
ILLÉS
2016.02.14., vasárnap [13:38]
Csak éppen az udmr-vel ne fogjon össze püspök úr,amikor ön a foradalommal volt elfoglalva addig a szenátor ur Ceausescu lábai előtt hevert es azota se változott a helyzet.Ezekkel NEEE!
26.
Ádám Valérián
2016.02.14., vasárnap [13:03]
Kedves Püspök Ur!

A nemzeti összefogáshoz az kell, hogy minden magyar politikus leszálljon a lóról az emberek közé. A Hétvezér vérszerződése sem lóháton kötődött. Jelenleg a legtöbb erdélyi politikus megszedte magát a nemzetünk felemelkedésére szánt pénzekből, miközben elvárta, hogy a nép a lábai előtt heverjen. A nemzet összefogása csak akkor lesz megvalósítható, ha az erdélyi magyar politika megtisztul az arrogáns bisznismenektől.
25.
László S
2016.02.14., vasárnap [00:32]
Tökés László szerepvállalása közismert és nevezhetjük a Temesvár-i eseményeket az elkövetkezö december 21-22-i események gyújtózsinorjának,amely egy jól sikerült államcsiny eredménye a kommunista önkény ellen mindazon hazafiak részéröl akik a megkinzott román állampolgároknak 40 év után a legértékesebb karácsonyi ünnepeket adta...Isten áldása mindanyiukra !...
24.
László S
2016.02.14., vasárnap [00:25]
Gratulálok a rövid és velös hozzászólásához...Az egész magyarérdekü összefogás egy gordiuszi csomó amit a Grállovagok , - érthetöen aa irásban résztvevök igyekeznek elhitetni a székely atyánkiakkal...A legjobb üdvözlettel továbbra is.
23.
Bhhmmmm
2016.02.13., szombat [23:25]
Gratulálok! Egy valaki, aki ismeri a történetet. Az úgynevezett forradalom legkritikusabb óráit és napjait már egy biztonságos falusi parókián töltötte, ott látogatták tízesével az újságírók és másféle személyiségek dec. 23-tól kezdődően.
22.
Khm...
2016.02.13., szombat [21:13]
Eltértek a lényegről Uraim. A lényeg, hogy amíg Tőkés aktív, addig nem lesz összefogás sem az autonómia, sem más körül. Remélhetőleg egyszer azt is át fogják látni az átlátszó oknyomozók, hogy Tőkést nem fogva tartották saját házában anno, hanem védték...
21.
backspace
2016.02.13., szombat [20:00]
Az elmaradt székely gyártotta-e azt a lövöldözõs játékot amibe a számítógép dicséri a kölyket hogy : Good kill! Good kill! hogy jó ölés? Mennyire aljas kell legyen valaki ahhoz , hogy a kiskorúakat így lemérgezze? Háromszor is rászólsz , de csak nem akarja abbahagyni. Ha kap egy gyenge nyaklevest , húú az a világ vége , agresszív szülõ stb stb . Közben mennek a lelkesítõ szólamok. Tartsd meg magadnak a civilizációdat. Maradok politikailag vaknak lemaradottnak.
20.
xyzdfg
2016.02.13., szombat [19:57]
Ha ön Erdélyt szülőföldjének,magát pedig erdélyi magyarnak tartja,akkor miért ment el,miért nem maradt itthon.Sokkal hitelesebb volna, könnyű kintről ontani az "okosságokat".Ön nem a meggazdagodás útján keresi a boldogságot,amint azt másokról írja? Ha ön meglépett a nehézségektől,akkor hagyja békében azokat, akik itthon élik sokszor nehéz napjaikat.
19.
backspace
2016.02.13., szombat [19:40]
Az az állítólagos civilizált világ gyökerükrõl leszakadt köztiszteletben álló szélhámosok puskaporától büzlik. Ez a büz töményen áthatja az egész világot. Ezt akarod példaképnek beállítani? Szerintem az istállószag még mindig elõbbrevaló. Fel akarsz zárkóztatni? Mihez? A háborúztatáshoz?
18.
László S
2016.02.13., szombat [19:16]
Értem , - a nemzeti büszkeség és politikai tudatlanság fékezi a székelységet felsorakozni a civilizált világ,érthetöen a szabd világ polgári közösségébe...Igy marad a beszükült saját bolygójában az elzárkozottság...
A hozzám dobott visszajelzések mindezeket igazolják,söt mindazok a külföldön a meggadgodás útján keresik a boldogságukat,hasonlóak merev felfogásukban...
17.
Habakukk
2016.02.13., szombat [16:48]
László úr, hosszú lére eresztett irományainak tényleg se füle-se farka. Mondanivalója nélkülöz minden logikát, koherenciát, magyarán összehord hetet-havat. Sajnálom, de így van. Jóindulatát nem vonom kétségbe, de ön nem tud három mondatot összehozni úgy, hogy a mondanivalója tiszta, következetes és érthető legyen. Ez még nem lenne baj, mert ilyenek sokan vannak, azonban ön abban a szerepben próbál tetszelegni, mint aki nagyon érti a ''dörgést''. Ön bosszantóan fárasztó. Vagy fordítva...
16.
backspace
2016.02.13., szombat [16:37]
A világpolgár a bolygó betegsége. Különösen veszélyes parazita fajta és így is kell kezelni õt.
15.
László S
2016.02.13., szombat [15:42]
"világpolgár" az aki történelmileg ismeri az európai történelem minden nemxzetet átfogó kérdéseit és cselekszik ennek megteremtésében,amely felemeli saját népcsoportját a nemzetek családjánák szintjére...Nem vagyok székely,de van beütés a felmenöim között,de erdélyi magyarnak vallom magam tovább a többségi és mássagi nemzetileg megszerzett azzonosssági folyamatában...Ma a világpolgári státusz felelösség, az elvakitott nemzetállami értékeléssel szemben...A székelység hozzász´lói beragadtak saját politikai analfabetizmusban amely sükettséget és vakságot okoz...
14.
László S
2016.02.13., szombat [15:34]
Nem Magyarország és a magyar-székely ügy az európai központi ügy és nem is ebböl áll. Az ügy lényege a Haza Európai,az össznemzetek hazája,a Szülöföld nekünk erdélyi magyaroknak Erdély,a székelyember keresi önmagát valahol e között.Se nem európasi,se nem az erdélyi magyarság között,a székely székely marad mindig .
13.
bandika21
2016.02.13., szombat [14:54]
De van értelme, csak meg kell érteni.
Úgy tűnik, ön is az a fajta ember, aki ha keresztrejtvényt fejt, a két kockába csak úgy tudja beírni a tó szót, ha a meghatározás így szól: állívíz, első betű t, a második ó.
12.
xyzdfg
2016.02.13., szombat [14:49]
Na,megérkezett a "világpolgár",ahogy magát nevezi. Mintha a Befejezetlen mondatot olvasnám,de annak legalább van értelme.Ennek a beírásnak,mint az eddigieknek is,se eleje se vége.
11.
bandika21
2016.02.13., szombat [12:18]
És a banditáé? Egy teljesen érthető, tök eredeti lecsó.
Tényleg vannak elütések a László S nevű hozzászólónál, de igazat ír, azt kell kihámozni. Nehéz, bandita?
10.
bandita
2016.02.13., szombat [12:08]
Nem Európa nyugati feléből kell a kivándorlásról siránkozni, László úr! Így teljesen hiteltelen ! Tessék haza jönni és velünk együtt kínlódni, onnan könnyű osztani az észt! Egyébként az egész irománya egy értelmezhetetlen , zavaros "lecsó"!!!!!
9.
fogaskerek
2016.02.13., szombat [11:28]
Meg milyen mézes madzagot tudnak ki találni ideje volna viszavonot fujni a sportolok tudjak mikor erdemes leszalni a szinpadrol a politikusaink nem akajak elvezni a nyugdijt ?????
8.
László S
2016.02.13., szombat [11:10]
"Légy okos Domokos" annak aki kiigazódhat a kétcélú jelzésre amit "a nemzetstratégiai politikusok"mondottak .
Tökés László a KMTA elnöke beszél"a Kárpát-medencei magyar önrendelkezésröl",mig Orbán Balázs,a SZNT elnöke"Székelyföld autonomia"-ban fejezte ki reményét.
Ebben az érzés kálváriában Orbán Viktor szavai a süket fülekben hangzó szavai"...eljött az ideje az improduktiv belsö konfliktusok lezárására"...Leforditva a "nemzet" szétesése továbbra is több konfliktusok forrása...Erdély a Kárpát-medencei magyarság szülöföldje,a Székelyföld a székely nemzetiségü magyar anyanyelvüek szivügye...Ezt összekötni éppen olyan nehéz,mint a politikai érdekszövetségek céljait,mint a katolikus-evangélikus-református-ateista hitüeket nyájba terelni...Talán úgy illene erröl tárgyalni "semleges földön"mint ahogy a Katolikus Pápai Hivatal és az Orosz Ortodox Egyház világhatalmai ezer év után keresi a kibékülést a kommunista Kubában...
"Külhoni magyarok"elnevezés kirekesztö mindazoknak akik nem az anyaországi magyarságra értelmezik és "magyarságot nyerni"pénzadománnyal Erdély magyar lakósságának kiüritését jelentheti aki beugrik "a mézesmadzag" csábitásának...Az elhangzott ülésen a sok hozzászólás elfelejtette a legfontosabb megnevezést : Erdély a szülöföldet jelenti a többségi és kisebbségi nemzeteknek a román Haza keretein belül amely eredménye az elhibázott magyar politika 500 éves nemzet politikai csatározásának, az "egyke" magyar tragédiájának és a többezres kivándorlásnak a nyugati jóléti szabad világokba...Aki "otthon-itthon"marad azokat lehet továbbra is "hülyiteni" a bibliai"hegyi besszéddel"...Ámen !
7.
bandita
2016.02.13., szombat [09:58]
Nem, nem , tévedtek gyerekek !Elnézést a mindenkori RMDSZ vezetőknek kell kérni, amiért 26 év alatt végig hazudtak , félrevezettek , elüldözték köreikből az értünk tenni akarókat és végig a románok meg saját érdekeiket szolgálták ! Ez a szomorú valóság!
6.
Istvan73
2016.02.13., szombat [07:09]
Ideje lenne elővenni a poros tűkröt és belenézni! Meg ott politizálni ahol megválasztották!
5.
mea culpa
2016.02.12., péntek [23:10]
Na, kíváncsian várom mikor ülteti gyakorlatba az idézett jelmondatot "eljött ideje az improduktív belső konfliktusok lezárásának" és kér elnézést az erdélyi magyaroktól, majd azoktól a politikai szervezetektől, akiket otthagyott, átvert, megosztott és rágalmazott.
4.
backspace
2016.02.12., péntek [22:28]
Itt nincs és nem lehet összefogás . A nép élni akar a politikum pedig szipolyozni , mindegy milyen logó , jelmondat , zászló, körmönfont hazugságok és egyéb szamárságok alatt. Miért éltessem a parazitát? Számára eurómilliók a tét. Számomra? Tudja valaki?
3.
Roki
2016.02.12., péntek [20:58]
Szomorú, hogy Tőkés László annyiszor kiáltott farkast, a saját hiúságától vezérelten (na persze, a szűz RMDSZ ugye...).
DE MOST nincs pardon. TÉNYLEG FARKAS VAN!
2.
Hozzászólás szövege
2016.02.12., péntek [20:21]
Tőkés megtért? Aztaaa!
Azt mondta, eljött az ideje az improduktív belső konfliktusok lezárásának.
Az a baj, hogy tulajdonképpen Orbán Viktort idézte.
Tőkés hamarabb fog Orbánnak ellentmondani, mint az improduktív belső konfliktusok gerjesztéséről, szitásáról lemondani. Sajnos.
1.
sari
2016.02.12., péntek [19:54]
Megint autonomiarol szonokoltok Lacikam ,normalis korulmenyek kozt meg soha nem is kertetek,mar reg autonomia lenne ha kialtatok volna melette.Azonban mar nem is kell nem lessz kinek .Eltelt az ido semmitevessel es mehettek nyogdijba onnan majd a palya szelerol lehet drukkolni.
Hozzászólások39